Zintegrowany System Zarządzania: wiemy jak i stosujemy go na co dzień
ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015 – Etisoft po audycie
W lutym tego roku w naszej firmie przeprowadzony został audyt certyfikacyjny zgodny z wymaganiami nowych wydań norm ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015. Trzyosobowy zespół audytowyz firmy TÜV Rheinland pod kierownictwem p. Róży Szymczak potwierdził, iż Etisoft Sp. z o.o. ustanowił i wdrożył skuteczny oraz efektywny Zintegrowany System Zarządzania.
W raporcie końcowym audytorzy podkreślali fakt, iż w trakcie przeprowadzanych rozmów zauważyli – co jest nieczęsto spotykanym przypadkiem – że nasz system nie jest tylko oparty na wiedzy, doświadczeniu oraz zaangażowaniu pracowników pionu jakości, ale efekty funkcjonowania widać na każdym stanowisku pracy.
ISO – i co dalej?
Podczas takiego audytu, ale i często po jego zakończeniu nieodmiennie pojawia się pytanie – co z tego, iż nasz zakład posiada tzw. ISO?
Nie robimy tego tylko dlatego, że tak chcą nasi odbiorcy czy też tylko celem zwiększenia wiarygodności firmy na rynkach zbytu, ale wdrożyliśmy go przede wszystkim dla siebie. Stworzyliśmy wspólnie w ramach norm jakościowych i środowiskowych taki system zarządzania, który uwzględnia zrównoważony charakter naszej organizacji w najbliższej przyszłości, jak i w perspektywie długoterminowej – mówi Dariusz Wdowiak, dyrektor ds. Jakości w Etisofcie.
Jedną w wielu korzyści nowego systemu jest wdrożenie narzędzia, pozwalającego nam na zastosowanie sposobu myślenia opartego na ryzyku, ale również, co ciekawe, zobowiązuje nas do automatycznego określenia tzw. możliwości. Mówiąc językiem potocznym, każdy z nas musi rozważyć, czy i jak zaobserwowany problem można przekształcić w możliwości, szanse rozwoju i doskonalenie.
Nasz cel i kierunek działania
O zaletach nowego systemu można długo mówić, ale to co jest najważniejsze, pomaga nam wszystkim odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące określenia i zrozumienia zewnętrznych
i wewnętrznych aspektów, które są istotne dla celu i kierunku funkcjonowania firmy, czyli:
- czego chce rynek,
- gdzie znajdujemy się w porównaniu z innymi,
- gdzie znajdujemy się z naszymi zasobami i wydajnością,
- czego oczekuje klient lub końcowy użytkownik naszych produktów,
- co wpływa na nasze umiejętności spełniania podstawowych wymagań,
- czego do tego potrzebujemy.
(284)