Jak zmniejszyliśmy ilość reklamacji? – rozwiązanie dla klienta z branży automotive
Jak zabezpieczyć detal przed zarysowaniem podczas montażu na linii produkcyjnej
Jeden z naszych klientów – producent elementów wyposażenia wewnętrznego samochodu – od długiego czasu borykał się z problemem zarysowań i uszkodzeń na produkowanych elementach. Produktem jest wykonany na wysoki połysk panel sterujący oświetleniem i szyberdachem. W trakcie montażu poszczególnych komponentów zachodzi prawdopodobieństwo zarysowania zewnętrznej powierzchni panelu. Wymagania dotyczące jakości wykonania są bardzo rygorystyczne. Nawet najmniejsze zarysowanie powoduje, że panel zostaje odrzucony przez dział jakości odbiorcy. Jak więc zabezpieczyć detal przed zarysowaniem podczas montażu na linii?
Problemy te pojawiały się u naszego klienta w trakcie montażu większych elementów. Bezsprzecznie dbałość o detal i zabezpieczenie go przed zarysowaniem wpływa na jakość produktu końcowego i stanowiła dla niego spory kłopot. Reprezentuje on bowiem wymagającą branżę automotive. Jak więc udało się nam zabezpieczyć detale w trakcie montażu na linii produkcyjnej?
W procesie produkcyjnym każdy kolejny element montuje się na specjalnych „łożach” wykonanych z tworzywa sztucznego. Panel także wykonuje się z tworzywa sztucznego. Detal ten potrzebuje przede wszystkim zabezpieczenia przed zarysowaniem. Do tej pory klient od innego dostawcy otrzymuje bezklejowy materiał, który oklejany jest taśmą dwustronną przez pracowników. Na każdym elemencie pracownik przyklejał 10 kawałków taśmy dwustronnej różnej długości. Jedna linia produkcyjna liczy 30 stanowisk, detal jest produkowany na dwóch liniach. Niewątpliwie, powoduje to dodatkowe koszty i wydłuża czas na produkcji. Bezsprzecznie problemem jest sam materiał, który po przetarciu strzępi się, pyli i brudzi sam detal.
Pianka i przeźroczysty poliuretan okazały się nietrwałe
Po konsultacji z działem R&D zaproponowaliśmy klientowi alternatywny materiał – początkowo piankę EPDM oraz przeźroczysty poliuretan. Okazało się jednak, że nie spełniły one wymogów klienta. Pianka niszczyła się w narożnikach po kilkukrotnym umieszczeniu w niej detalu. Rozwiązanie to finalnie okazało się nietrwałe. Natomiast po zastosowaniu poliuretanu tarcie było niewątpliwie zbyt wysokie i klient miał problem z wyciąganiem detalu z „łoża”.
Agrowłóknina z taśmą dwustronnie klejącą – bez zarysowań, z oszczędnością czasu
Korzyści dla klienta
Okazało się, że rozwiązanie to w pełni wyeliminowało problemy klienta:
- oszczędzając przede wszystkim czas (obecnie pracownicy nie muszą sami oklejać materiału taśmą, gdyż mają dostarczany już gotowy podkład),
- zapewniając wyższą jakość produktu,
- co najważniejsze, nie powodując zarysowania powierzchni detalu na linii produkcyjnej.
Podsumowując – jeżeli masz problem z właściwym zabezpieczeniem produktu w trakcie procesu produkcyjnego, skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów.
(142)