Elektroniczna wymiana danych – Etisoft gotowy do współpracy
Szybkie, sprawne i bezbłędne procesowanie dokumentów idzie w parze ze szczupłym zarządzaniem
Elektroniczna wymiana danych EDI (Electronic Data Interchange) to jedno z bardziej bezpiecznych i efektywnych narzędzi w kontaktach między przedsiębiorstwami w całym łańcuchu dostaw. Tworzony według powszechnie ustalonych standardów pozwala na szybki, sprawny i zorganizowany obieg dokumentów, bazując na komunikacji między systemami klasy ERP odbiorcy i dostawcy. Zamiast tradycyjnych dokumentów przekazywane są ich odpowiedniki w postaci komunikatów elektronicznych.
Współpracując z firmami, często wielooddziałowymi z różnych części świata zależy nam na szybkim i bezbłędnym procesowaniu dokumentów. Dzięki trwającym kilka miesięcy pracom Etisoft jest gotowy na uruchomienie komunikacji z kontrahentami za pośrednictwem EDI.
Proces ten zawsze poprzedzają indywidualne uzgodnienia handlowe dotyczące ujednolicenia danych w obu systemach, w tym dotyczące zaofertowanego minimum produkcyjnego, poprawności jednostek miary, konfekcji oraz cen. Zależy nam, aby tą drogą wymieniać zamówienia, faktury oraz dokumenty WZ.
Docelowo natomiast – harmonogramy zamówień.
Komunikacja między systemami EDI jeszcze lepiej pozwoli nam wpisać się w ideę „just in time” oraz, zgodnie z definicją Lean Management, w szczupłe zarządzanie.
Elektroniczna wymiana danych staje się standardowym rozwiązaniem ze względu na wiele istotnych zalet:
- bardzo krótki czas wymiany danych oraz eliminacja opóźnień w przetwarzaniu danej informacji wewnątrz organizacji docelowej,
- dzięki automatyzacji procesu eliminacja błędów w ręcznym wprowadzaniu danych, a tym samym lepsza kontrola i monitoring wymienianych dokumentów i towarzyszących im procesów,
- jednokrotne, poprawne wprowadzenie danych pozwala na ich wielokrotne wykorzystanie,
- skrócenie cyklu: sprzedaż – fakturowanie – zapłata,
- obniżenie kosztów (zarówno działalności biurowej, jak i operacyjnej),
- kontrola nad terminami realizacji zamówienia poprzez automatyczne ich potwierdzanie,
- brak bariery językowej (do systemu trafiają „suche” dane),
- łatwy i czytelny dostęp do historii danego pliku,
- możliwość obsługi klientów według ujednoliconych standardów,
- pełna transparentność transakcji: informacje i dokumenty są przechowywane na serwerze, nie na skrzynkach mailowych,
- prosta obsługa, brak zmian zachodzących w samym procesie obsługi zamówienia, pracownicy wykonują takie same czynności w systemie jak w przypadku braku komunikacji EDI,
- dzięki translacji każdy system produkcyjny jest w stanie porozumieć się z w dowolnym innym, np. Infor LN – SAP,
- możliwość utworzenia portalu WEB-EDI, w którym klienci nie posiadający EDI uzupełniają dane bezpośrednio systemie.
Dzięki systemowi Elektronicznej Wymiany Danych mamy nadzieję jeszcze bardziej zacieśnić współpracę z naszymi klientami, bazując na sprawdzonych i godnych zaufania narzędziach.
(361)